Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Skoda SUPERB IV Kombi (NZ5) 1.5 TSI mHEV (2023-???) 150km » 90169 original imperium
wybrany samochód: 
Skoda Superb Iv Kombi (nz5) 1.5 Tsi Mhev (2023-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90169 ORIGINAL IMPERIUM

90169 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90169

Status produktu: Normalny
dla numeru OE4404721
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]339
nr EAN8040264497774

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90169 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu (z termostatem) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT AVANTIME, ESPACE III, ESPACE IV, LAGUNA II, MASTER II, TRAFIC II 2.0D-3.0D 12.97-
numery OEM:
NISSAN      1106100Q0F
NISSAN      1106100QAC
NISSAN      1106100QAK
OPEL      4404721
OPEL      4415794
OPEL      4418055
OPEL      4506048
OPEL      9112721
OPEL      9201457
OPEL      93183084
OPEL      93192440
RENAULT      8200010028
RENAULT      8200021008
RENAULT      8200147444
RENAULT      8200154296
RENAULT      8200154300
RENAULT      8200262236
RENAULT      8200262237
RENAULT      8200262241
RENAULT      8200709142
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90169 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.