Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault ESPACE IV (JK0/1_) 2.2 dCi (JK07) (2006.02-???) 139km » 90544 original imperium
wybrany samochód: 
Renault Espace Iv (jk0/1_) 2.2 Dci (jk07) (2006.02-???) 139km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90544 ORIGINAL IMPERIUM

90544 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90544

Status produktu: Normalny
Masa [g]190
dla numeru OE11531743544
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8044922544350

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90544 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (w obudowie) pasuje do: BMW 3 (E30), 3 (E36), 3 (E46), 5 (E28), 5 (E34), Z3 (E36); DAIHATSU APPLAUSE I, APPLAUSE II, CHARADE III, CHARADE IV, CHARMANT 1.3-2.5 03.79-06.15
numery OEM:
BMW      11531247125
BMW      11531432881
BMW      11531739752
BMW      11531739755
BMW      11531743544
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90544 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.