Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi TT (8N3) 1.8 T (1998.10-2006.06) 180km » 90565 original imperium
wybrany samochód: 
Audi Tt (8n3) 1.8 T (1998.10-2006.06) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90565 ORIGINAL IMPERIUM

90565 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
29.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

90565

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]131
dla numeru OE032121110B
nr EAN8044914544276
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90565 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A2; SEAT ALTEA, ALTEA XL, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST 1.0-1.9D 10.91-05.15
numery OEM:
AUDI      032121110B
AUDI      032121121J
SEAT      032121110B
SEAT      032121121J
SKODA      032121110B
SKODA      032121121J
VOLKSWAGEN      032121110B
VOLKSWAGEN      032121121J
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90565 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.