Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90652 original imperium

Korpus termostatu 90652 ORIGINAL IMPERIUM

90652 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90652

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8033989628578

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90652 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A3, A4 ALLROAD B8, A4 B8, A5, A6 C7, A8 D4, Q3, Q5, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, LEON 1.2-3.6 09.04-10.20

Korpus termostatu 90652 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Korpus termostatu 90652 producenta ORIGINAL IMPERIUM

VOLKSWAGEN

06H121113B, 06H121121K, 06H121121L

SEAT

06H121113B, 06H121121K, 06H121121L

AUDI

06H121113B, 06H121121K, 06H121121L

SKODA

06H121113B, 06H121121K, 06H121121L

numery OEM:
AUDI      06H121113B
AUDI      06H121121K
AUDI      06H121121L
SEAT      06H121113B
SEAT      06H121121K
SEAT      06H121121L
SKODA      06H121113B
SKODA      06H121121K
SKODA      06H121121L
VOLKSWAGEN      06H121113B
VOLKSWAGEN      06H121121K
VOLKSWAGEN      06H121121L
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90652 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.