Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mercedes-benz VITO Autobus (W639) 115 CDI (639.701, 639.703, 639.705) (2003.09-???) 150km » 90672 original imperium
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Vito Autobus (w639) 115 Cdi (639.701, 639.703, 639.705) (2003.09-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90672 ORIGINAL IMPERIUM

90672 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
111.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

90672

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989628776

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90672 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie, z termostatem) pasuje do: SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK; SKODA FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK 1.2D 10.09-05.15
numery OEM:
AUDI      03P121111D
AUDI      03P121111E
SEAT      03P121111D
SEAT      03P121111E
SKODA      03P121111D
SKODA      03P121111E
VOLKSWAGEN      03P121111D
VOLKSWAGEN      03P121111E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90672 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.