Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Honda INTEGRA coupe (DC) 1.8 VTiR (DC2) (1993.07-1999.11) 173km » 90756 original imperium
wybrany samochód: 
Honda Integra Coupe (dc) 1.8 Vtir (dc2) (1993.07-1999.11) 173km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90756 ORIGINAL IMPERIUM

90756 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90756

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]216
nr EAN8033989633039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90756 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: ALFA ROMEO MITO; FIAT 500, 500 C, 500L, BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, DOBLO/MINIVAN, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, GRANDE PUNTO 0.9-1.4LPG 01.04-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55194029
ALFA ROMEO      55202176
ALFA ROMEO      55250824
FIAT      55194029
FIAT      55202176
FIAT      55250824
LANCIA      55194029
LANCIA      55202176
LANCIA      55250824
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90756 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.