Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volkswagen JETTA II (19E, 1G2, 165) 2.0 (1989.08-1992.07) 136km » 90782 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen Jetta Ii (19e, 1g2, 165) 2.0 (1989.08-1992.07) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90782 ORIGINAL IMPERIUM

90782 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90782

Status produktu: Normalny
Masa [g]388
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989632605

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90782 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu (z termostatem) pasuje do: DACIA DOKKER, DOKKER/MINIVAN, LODGY, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO, RENAULT CLIO II, KANGOO, KANGOO EXPRESS 1.4-1.6LPG 01.96-
numery OEM:
RENAULT      7700866299
RENAULT      7700869906
RENAULT      8200493154
DACIA      7700869906
DACIA      8200493154
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90782 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.