Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Nissan PRIMERA Hatchback (P12) 1.9 dCi (2002.08-2007.10) 116km » 90824 original imperium
wybrany samochód: 
Nissan Primera Hatchback (p12) 1.9 Dci (2002.08-2007.10) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90824 ORIGINAL IMPERIUM

90824 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90824

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989633022

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90824 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: CHRYSLER LE BARON, SARATOGA, VOYAGER I, VOYAGER II; DAIHATSU CHARADE III, CHARMANT, CUORE I; FORD FIESTA IV, SCORPIO I 0.6-3.0 07.77-10.06
numery OEM:
ROVER      PEM10025
ROVER      PEM10025L
ROVER      PEM101071
LAND ROVER      PEM10025
LAND ROVER      PEM10025L
LAND ROVER      PEM101071
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90824 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.