Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90824 original imperium

Korpus termostatu 90824 ORIGINAL IMPERIUM

90824 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
77.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

90824

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
nr EAN 8033989633022

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90824 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: CHRYSLER LE BARON, SARATOGA, VOYAGER I, VOYAGER II; DAIHATSU CHARADE III, CHARMANT, CUORE I; FORD FIESTA IV, SCORPIO I 0.6-3.0 07.77-10.06

Korpus termostatu 90824 ma zastosowanie do modeli samochodów

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Korpus termostatu 90824 producenta ORIGINAL IMPERIUM

ROVER

PEM10025, PEM10025L, PEM101071

LAND ROVER

PEM10025, PEM10025L, PEM101071

numery OEM:
ROVER      PEM10025
ROVER      PEM10025L
ROVER      PEM101071
LAND ROVER      PEM10025
LAND ROVER      PEM10025L
LAND ROVER      PEM101071
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90824 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.