Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B906) 518 CDI (906.153, 906.155, 906.253, 906.255) (2006.06-2009.12) 184km » 90872 original imperium
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 5-t Platforma / Podwozie (b906) 518 Cdi (906.153, 906.155, 906.253, 906.255) (2006.06-2009.12) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90872 ORIGINAL IMPERIUM

90872 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
107.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90872

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989635811

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90872 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A4 B8, A5, Q7; PORSCHE CAYENNE; VW PHAETON, TOUAREG 2.7D/3.0D/3.2 03.06-03.18
numery OEM:
AUDI      059121111N
SEAT      059121111N
SKODA      059121111N
VOLKSWAGEN      059121111N
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90872 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.