Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 20C3001-OYO oyodo

termostat 88/tama/ 20C3001-OYO OYODO

20C3001-OYO termostat 88/tama/ OYODO
 

    Ocena:
numer części:

20C3001-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 20C3001-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Termostat ukł. chłodzenia
Nazwa: TERMOSTAT 88/TAMA/
Opis: MAZDA FESTIVA (FORD) D25,DW 01.1993-> ,323 BA,BJ 04.1994-> ,DEMIO DW 05.1998-> ,ECONOVAN (FORD) SE/SS48 12.1983->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8ABB15171
Numer dostawcy: 20C3001-OYO
Parametry:Temperatura otwarcia [°c] : 88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie termostat 88/tama/ 20C3001-OYO OYODO

numery OEM:
MAZDA      8ABB-15-171
MAZDA      8ABB-15-171A
MAZDA      8ABC-15-171
MAZDA      8AG4-15-171
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie termostat 88/tama/ 20C3001-OYO OYODO w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.