Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo FL6 FL 608 CNG (1995-2000) 194km » 7701049661 renault
wybrany samochód: 
Volvo Fl6 Fl 608 Cng (1995-2000) 194km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

REZYSTOR DMUCHAWY RENAULT NISSAN 7701049661 RENAULT

7701049661 REZYSTOR DMUCHAWY RENAULT NISSAN RENAULT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7701049661

producent:

RENAULT

REZYSTOR DMUCHAWY RENAULT NISSAN
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: 7701049661
Numer dostawcy: 7701049661

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie REZYSTOR DMUCHAWY RENAULT NISSAN 7701049661 RENAULT

REZYSTOR WENTYLATORA 2149300QAD RENAULT/OPEL CHĂşODNICY CLIO III
numery OEM:
RENAULT      7701049661
DACIA      7701049661
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie REZYSTOR DMUCHAWY RENAULT NISSAN 7701049661 RENAULT w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.