Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Chevrolet NIVA (2123) 1.7 4x4 (2002.09-???) 80km » 8200357347 renault
wybrany samochód: 
Chevrolet Niva (2123) 1.7 4x4 (2002.09-???) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło pasowe pompy wsp. renault 8200357347 RENAULT

8200357347 koło pasowe pompy wsp. renault RENAULT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8200357347

producent:

RENAULT

Indeks: REN 8200357347
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE POMPY WSP. RENAULT
Opis: RENAULT MASTER III 2.3 dCi 100 FWD, OPEL MOVANO B 2.3 CDTI FWD
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200357347
Numer dostawcy: 8200357347

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe pompy wsp. renault 8200357347 RENAULT

KOĂşO PASOWE POMPY WSPOMAGANIA RENAULT ESPACE IV, KOLEOS, LAGUNA II/III, MEGANE II/III, SCENIC III 2,0 DCI/ OPEL/ NISSAN
numery OEM:
RENAULT      8200357347
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe pompy wsp. renault 8200357347 RENAULT w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.