Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo S80 II (124) 2.5 T (2010.01-2012.12) 231km » 8200907234 renault
wybrany samochód: 
Volvo S80 Ii (124) 2.5 T (2010.01-2012.12) 231km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT 8200907234 RENAULT

135.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8200907234

producent:

RENAULT

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT
Temperatura otwarcia [°c] : 89
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200907234
Numer dostawcy: 8200907234

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT 8200907234 RENAULT

TERMOSTAT RENAULT LAGUNA II 2,0DCI
numery OEM:
RENAULT      8200380898
RENAULT      8200656420
RENAULT      8200699392
RENAULT      8200703139
RENAULT      8200801570
RENAULT      8200801571
RENAULT      8200907229
RENAULT      8200907234
RENAULT      8201047412
RENAULT      8201064062
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT 8200907234 RENAULT w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.