Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Audi R8 (4S3, 4SP) 5.2 FSI quattro (2018.09-???) 620km » 6688.00 roadhouse
wybrany samochód: 
Audi R8 (4s3, 4sp) 5.2 Fsi Quattro (2018.09-???) 620km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa 6688.00 ROADHOUSE

6688.00 Tarcza hamulcowa ROADHOUSE
207.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

DSX668800

numer części:

6688.00

producent:

ROADHOUSE

Status produktu: Normalny
Oznaczenie kontrolneK.B.A.: 61210
Ciężar [kg]4,48
Strona zabudowyOś tylna
Średnica [mm]278
Grubość tarczy hamulcowej [mm]12
Minimalna grubość [mm]10
Wysokość [mm]41,5
Średnica otworu centrującego [mm]65,5
Ilość otworów5
Typ tarczy hamulcowejpełny
nr EAN8427975406958


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 6688.00 ROADHOUSE

numery OEM:
FIAT      46836489
FIAT      468364890
OPEL      569115
SAAB      12762290
SAAB      9156785
VAUXHALL      93171848
VOLKSWAGEN      23-0609
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza hamulcowa 6688.00 ROADHOUSE w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 6688.00 ROADHOUSE:

Rafal, Torun
2022-10-28
 5/5
Tarcze produkowane z 50letnia tradycja,dobrze wykonane
Jolanta, Węgrów
2022-08-09
 5/5
ok
Krzysztof, Kalinowo
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.