Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Ford KUGA III (DFK) 2.5 Duratec Plug-in-Hybrid 4x4 (2019-???) 224km » 1861 448 334 sachs
wybrany samochód: 
Ford Kuga Iii (dfk) 2.5 Duratec Plug-in-hybrid 4x4 (2019-???) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 1861 448 334 SACHS

1861 448 334 Tarcza sprzęgła SACHS
sachs 1861 448 334
404.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1861 448 334

producent:

SACHS

Status produktu: Normalny
Parametr240TPD
Średnica [mm]240
Profil piasty23x29-10N
Ilość zębów10
nr EAN4013872026395

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 1861 448 334 SACHS

Tarcza sprzęgła (240mm) pełen profil pasuje do: BMW 2500-3.3 (E3), 2.5-3.2 (E9), 5 (E12), 5 (E28), 6 (E24), 7 (E23) 2.5-3.5 10.68-12.87
numery OEM:
BMW      1 203 621
BMW      1 203 653
BMW      1 205 309
BMW      1 205 324
BMW      1 223 124
BMW      1 223 125
BMW      1 250 309
BMW      1 252 955
BMW      1 253 355
BMW      21 21 1 203 621
BMW      21 21 1 203 653
BMW      21 21 1 205 309
BMW      21 21 1 205 324
BMW      21 21 1 223 124
BMW      21 21 1 223 125
BMW      21 21 1 250 309
BMW      21 21 1 252 955
BMW      21 21 1 253 355

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 1861 448 334 SACHS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza sprzęgła 1861 448 334 SACHS:

Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.