Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 654 232 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 232 SACHS

3182 654 232 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 654 232
162.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

3182 654 232

producent:

SACHS

Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872971862

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 232 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ABARTH GRANDE PUNTO; ALFA ROMEO 159, BRERA, MITO, SPIDER; CHEVROLET AVEO, CRUZE, MALIBU, ORLANDO, TRAX; FIAT CROMA, CROMA/KOMBI 1.3D-2.4 05.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55197680
ALFA ROMEO      55558917
ALFA ROMEO      55558918
FIAT      55197680
FIAT      55558917
FIAT      55558918
OPEL      55352048
OPEL      55558917
OPEL      55558918
OPEL      55563511
OPEL      55563645
OPEL      55563646
OPEL      55583074
OPEL      56 79 349
OPEL      56 79 350
OPEL      56 79 360
OPEL      6 79 078
OPEL      6 79 079
SAAB      55563645
SAAB      6 79 078
VAUXHALL      55558917
VAUXHALL      55558918
VAUXHALL      55563511
VAUXHALL      55563645
VAUXHALL      55563646
VAUXHALL      55583074
VAUXHALL      56 79 349
VAUXHALL      56 79 350
VAUXHALL      56 79 360
VAUXHALL      6 79 078
VAUXHALL      6 79 079
CHEVROLET      55558917
CHEVROLET      55558918
CHEVROLET      55563645
CHEVROLET      55563646
CHEVROLET      56 79 349
CHEVROLET      56 79 350
CHEVROLET      6 79 078
CHEVROLET      6 79 079
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 232 SACHS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 3182 654 232

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.