Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A4 B7 kabriolet (8HE) 3.0 TDI quattro (2006.01-2009.03) 204km » 2154015 sasic
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Kabriolet (8he) 3.0 Tdi Quattro (2006.01-2009.03) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154015 SASIC

2154015 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154015

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151
Ilość żeber5
dla numeru OE8200386451
nr EAN3660872391353

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154015 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN C3 I, OPEL MOVANO A, VIVARO A, PEUGEOT 207, RENAULT LAGUNA II, MASTER II, MEGANE II, TRAFIC II 1.4D/1.6/1.9D 02.01-
numery OEM:
OPEL      4413749
OPEL      4414116
OPEL      93161259
OPEL      93170225
RENAULT      8200079183
RENAULT      8200386451

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154015 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.