Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco DAILY IV Platforma / podwozie 40C10 (2006.05-2011.08) 95km » 2154018 sasic
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iv Platforma / Podwozie 40c10 (2006.05-2011.08) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154018 SASIC

2154018 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154018
Koło pasowe, wał korbowy 2154018
2154018
sasic 2154018 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2154018 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2154018 sasic
350.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154018

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151
Ilość żeber7
dla numeru OE8200767762
nr EAN3660872409362

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154018 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S205), C (W205), NISSAN PRIMASTAR, QASHQAI I, X-TRAIL II, X-TRAIL III, OPEL VIVARO A, VIVARO B 1.6D/2.0/2.0D 08.05-
numery OEM:
RENAULT      8200767762

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154018 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.