Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156029 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156029 SASIC

2156029 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156029
Koło pasowe, wał korbowy 2156029
2156029
sasic 2156029 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156029 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156029 sasic
136.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156029

producent:

SASIC

Średnica [mm] 163
Ilość żeber 6
dla numeru OE 614584
nr EAN 3660872391513

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156029 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 147, 156, 159, BRERA, GIULIETTA, GIULIETTA/HATCHBACK, GT, MITO, SPIDER, FIAT BRAVA, BRAVO I 1.6D/1.9D/2.0D 03.96-

Koło pasowe, wał korbowy 2156029 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156029 producenta SASIC

OPEL

614584

numery OEM:
OPEL      614584

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156029 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.