Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156038 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156038 SASIC

2156038 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156038
Koło pasowe, wał korbowy 2156038
2156038
sasic 2156038 Koło pasowe, wał korbowy
318.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156038

producent:

SASIC

Średnica [mm] 150
Średnica [mm] 142
Ilość żeber 5
dla numeru OE LHG100750
nr EAN 3660872407917

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156038 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: LAND ROVER FREELANDER I, ROVER 75, 75 I 2.0D 02.99-10.06

Koło pasowe, wał korbowy 2156038 ma zastosowanie do modeli samochodów

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156038 producenta SASIC

ROVER

LHG100750

LAND ROVER

LHG100750L

numery OEM:
ROVER      LHG100750
LAND ROVER      LHG100750L

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156038 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.