Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363) 2.4 D Syncro (1991.08-1992.07) 75km » 2156038 sasic
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-35 I Platforma / Podwozie (281-363) 2.4 D Syncro (1991.08-1992.07) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156038 SASIC

2156038 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156038
Koło pasowe, wał korbowy 2156038
2156038
sasic 2156038 Koło pasowe, wał korbowy
277.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156038

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]150
Średnica [mm]142
Ilość żeber5
dla numeru OELHG100750
nr EAN3660872407917

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156038 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: LAND ROVER FREELANDER I MG MG ZT, MG ZT- T ROVER 75, 75 I 2.0D 02.99-10.06
numery OEM:
ROVER      LHG100750
LAND ROVER      LHG100750L

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156038 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.