Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco MASSIF Single Cab 3.0 HPI (2008.10-2011.02) 146km » 2156039 sasic
wybrany samochód: 
Iveco Massif Single Cab 3.0 Hpi (2008.10-2011.02) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156039 SASIC

2156039 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
439.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156039

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]181
Ilość żeber6
dla numeru OE55217328
nr EAN3660872411624

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156039 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: ALFA ROMEO 156, 159, 166, BRERA, SPIDER, FIAT CROMA, MAREA, LANCIA KAPPA, LYBRA, THESIS 2.4D 09.96-12.12
numery OEM:
ALFA ROMEO      55215574
ALFA ROMEO      55217328
ALFA ROMEO      71747796
FIAT      55215574
FIAT      55217328
FIAT      71747796
LANCIA      55215574
LANCIA      55217328
LANCIA      71747796

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156039 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.