Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel SENATOR A (29_) 2.2 E (1984.11-1987.08) 115km » 4003461 sasic
wybrany samochód: 
Opel Senator A (29_) 2.2 E (1984.11-1987.08) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 4003461 SASIC

4003461 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4003461

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Materiałblacha stalowa
Jednostka ilościKomplet
dla numeru OE7701469418
nr EAN3660872313041

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 4003461 SASIC

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 23/70) pasuje do: RENAULT CLIO I, CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, ESPACE III, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LAGUNA I, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC 1.2-2.0 01.91-
numery OEM:
RENAULT      7701469418

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 4003461 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.