Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » system tworzenia mieszanki paliwowej » tworzenie mieszanki » sonda
sonda
wybierz markę samochodu:
sonda do popularnych marek samochodów
sonda do Alfa Romeo
sonda do Audi
sonda do Bmw
sonda do Chrysler
sonda do Citroën
sonda do Dacia
sonda do Daewoo
sonda do Daihatsu
sonda do Fiat
sonda do Ford
sonda do Honda
sonda do Hyundai
sonda do Isuzu
sonda do Jaguar
sonda do Jeep
sonda do Kia
sonda do Lancia
sonda do Land Rover
sonda do Mazda
sonda do Mercedes-benz
sonda do Mini
sonda do Mitsubishi
sonda do Nissan
sonda do Opel
sonda do Peugeot
sonda do Porsche
sonda do Renault
sonda do Rover
sonda do Saab
sonda do Seat
sonda do Skoda
sonda do Ssangyong
sonda do Subaru
sonda do Suzuki
sonda do Volvo
sonda do Vw (volkswagen)

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

loga producentów części sklepu e-autoparts.pl