Strona zabudowy: | Oś przednia |
Typ tarczy hamulcowej: | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: | 18 |
średnica zewnętrzna [mm]: | 241 |
Wysokość [mm]: | 49 |
Liczba otworów: | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm]: | 62 |
Minimalna grubość [mm]: | 16 |
Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAMULCOWA KIA PICANTO [241X49] SZT STARLINE S PB 20376 STARLINE
HYUNDAI | 51712-0X500 | |
KIA | 51712-07500 |
Zastosowanie TARCZA HAMULCOWA KIA PICANTO [241X49] SZT STARLINE S PB 20376 STARLINE w samochodach:
Opinie Klientów o TARCZA HAMULCOWA KIA PICANTO [241X49] SZT STARLINE S PB 20376 STARLINE:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.
STARLINE jest rozpoznawaną marką na rynku motoryzacyjnym, znana z oferowania części zamiennych i akcesoriów samochodowych o doskonałym stosunku jakości do ceny. Z ich szeroką gamą produktów przeznaczonych dla rozmaitych marek i modeli pojazdów, STARLINE prezentuje się jako wybór optymalny dla konsumentów szukających ekonomicznych, lecz niezawodnych rozwiązań.
Co wyróżnia ofertę STARLINE:
Dla kogo dedykowane są części STARLINE?
Części STARLINE najlepiej odpowiadają na potrzeby osób, które priorytetowo traktują zarówno cenę, jak i jakość. Są to zarówno indywidualni posiadacze pojazdów, jak i profesjonalne serwisy, którzy oczekują niezawodnych części zamiennych w konkurencyjnych cenach.
Strategia STARLINE w oferowaniu doskonałego stosunku ceny do jakości.
Zaangażowanie STARLINE w zapewnianie wartości przy zachowaniu niskich kosztów realizowane jest przez skuteczne zarządzanie produkcją i logistyką, co pozwala na oferowanie produktów wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach. Dzięki temu, klienci mogą korzystać z trwałych i efektywnych rozwiązań bez obciążania budżetu.