Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 10 91 7848 swag autoteile gmbh

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 10 91 7848 SWAG Autoteile GmbH

10 91 7848 Sprzęgło, wentylator chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
222.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10 91 7848

Ciężar [kg] 0,95
Parametr VL120R
nr EAN 4044688178480

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 10 91 7848 SWAG Autoteile GmbH

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), E (A124), E (C124) 1.8-2.3 05.86-06.02
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      111 200 03 22
MERCEDES-BENZ      111 200 04 22
MERCEDES-BENZ      A111 200 03 22
MERCEDES-BENZ      A111 200 04 22

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 10 91 7848 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 10 91 7848 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.