Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 10 94 4862 swag autoteile gmbh

Wentylator, chłodzenie silnika 10 94 4862 SWAG Autoteile GmbH

10 94 4862 Wentylator, chłodzenie silnika SWAG Autoteile GmbH
469.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10 94 4862

Grubość [mm] 74,0
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 420,0
Liczba skrzydeł 7
Ciężar [kg] 1,370
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
dla numeru OE 000 200 96 23
nr EAN 4044688448620

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 10 94 4862 SWAG Autoteile GmbH

Sprzęgło wentylatora chłodnicy MERCEDES SPRINTER 2.2CDI 06.06-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 200 81 23
MERCEDES-BENZ      000 200 96 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 81 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 96 23
VOLKSWAGEN      076 121 301 B
VOLKSWAGEN      76 121 301 B

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 10 94 4862 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 10 94 4862 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.