Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 20 92 8983 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 20 92 8983 SWAG Autoteile GmbH

20 92 8983 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
44.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1835, 6PK1836, 6PK1837, 6PK1838, 6PK1839, 6PK1840, 6PK1841, 6PK1842, 6PK1843

numer części:

20 92 8983

Długość [mm] 1839
Ciężar [kg] 0,188
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688289834

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 20 92 8983 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      55189677
ALFA ROMEO      60666950
ALFA ROMEO      60813757
ALFA ROMEO      60815189
ALFA ROMEO      60815621
ALFA ROMEO      60815887
ALFA ROMEO      60816054
ALFA ROMEO      71719394
ALFA ROMEO      71734476
ALFA ROMEO      71753670
ALFA ROMEO      71753874
BMW      11 28 7 790 450
FIAT      46474062
FIAT      46749665
FIAT      55181713
FIAT      55189677
FIAT      60610910
FIAT      71734476
FIAT      71739915
FIAT      71753670
FIAT      71753874
FORD      1 471 770
LANCIA      46474062
LANCIA      46546396
LANCIA      55189677
LANCIA      60617862
LANCIA      71734476
OPEL      13 40 025
OPEL      44 30 217
VAUXHALL      055578485
VAUXHALL      093161358
VAUXHALL      55578485
VAUXHALL      93161358
VOLVO      30777352
CHEVROLET      25183525
CHEVROLET      96404087

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 20 92 8983 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.