Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30 90 7643 swag autoteile gmbh

Zestaw osłon, wał napędowy 30 90 7643 SWAG Autoteile GmbH

30 90 7643 Zestaw osłon, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
56.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

30 90 7643

Długość [mm] 110
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,473
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 100
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688633286

skład zestawu:
30 86 0001 Śruba, kołnierz wału Cardano
30 90 2160 Nakrętka, zwrotnica osi
30 90 3335 Pierścień osadczy sprężynujący
30 90 5238 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
30 90 7253 Podkładka sprężynowa
99 90 3630 Smar wysokotemperaturowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 30 90 7643 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 19/100) (dł.110) pasuje do: SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I; VW CORRADO, GOLF III, GOLF IV, PASSAT B3/B4, VENTO 1.6-2.0 02.88-12.02
numery OEM:
SEAT      191 498 202 C
SEAT      357 498 201
VOLKSWAGEN      191 498 202 C
VOLKSWAGEN      357 498 201

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 30 90 7643 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 30 90 7643

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.