Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 87 93 1390 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 87 93 1390 SWAG Autoteile GmbH

87 93 1390 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

87 93 1390

Cewka zapłonowa 4-elektrodowa
Ilość połączeń 3
Kolor czarny
Ciężar [kg] 0,82
dla numeru OE 22433AA370
nr EAN 4044688313904

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 87 93 1390 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: SUBARU IMPREZA, LEGACY II 2.0/2.2/2.5 02.94-12.00
numery OEM:
SUBARU      22433AA240
SUBARU      22433AA330
SUBARU      22433AA370
SUBARU      22433AA410
zamienniki:
V63-70-0002
brak
VEMO
DMB1096
brak
LUCAS ELECTRICAL
880414
brak
ERA
78-07-702
brak
ASHIKA

Zastosowanie Cewka zapłonowa 87 93 1390 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.