Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Chevrolet CAMARO (FP_) 2.8 (1984.09-1989.12) 137km » D2C010TT thermotec
wybrany samochód: 
Chevrolet Camaro (fp_) 2.8 (1984.09-1989.12) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2C010TT THERMOTEC

D2C010TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2C010TT
Termostat środka chłodzącego D2C010TT
D2C010TT
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2C010TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]83,0
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2C010TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
CITROËN      1336V6
CITROËN      96715659
CITROËN      9671565980
FORD      1148098
FORD      1348620
FORD      1485768
FORD      1516694
FORD      1633908
FORD      2S6Q8A586AA
FORD      2S6Q8A586AB
FORD      2S6Q8A586AC
FORD      2S6Q8A586AD
MAZDA      Y401-15-1H0C
MAZDA      Y401151H0
MAZDA      Y401151H0A
MAZDA      Y401151H0B
PEUGEOT      1336V6
SUZUKI      1769073J01
TOYOTA      SU00100713

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2C010TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.