Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault ESPACE IV (JK0/1_) 3.5 V6 (JK00, JK0F, JK0P, JK0S, JK0W) (2002.11-???) 241km » D2F013TT thermotec
wybrany samochód: 
Renault Espace Iv (jk0/1_) 3.5 V6 (jk00, Jk0f, Jk0p, Jk0s, Jk0w) (2002.11-???) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2F013TT THERMOTEC

D2F013TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2F013TT
Termostat środka chłodzącego D2F013TT
D2F013TT
97.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2F013TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]80
Rodzaj korpusuobudowa metalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z czujnikiem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2F013TT THERMOTEC

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, w obudowie) pasuje do: ABARTH GRANDE PUNTO, ALFA ROMEO MITO, FIAT BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, GRANDE PUNTO, LINEA, LANCIA DELTA III 1.4/1.4CNG/1.4LPG 05.07-
numery OEM:
ALFA ROMEO      0055208964
ALFA ROMEO      55208964
FIAT      0055208964
FIAT      55208964
LANCIA      0055208964
LANCIA      55208964
OPEL      13 38 272

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2F013TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.