Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi 80 B3 sedan (893, 894, 8A2) 2.0 E 16V (1990.03-1991.09) 137km » D2M001TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi 80 B3 Sedan (893, 894, 8a2) 2.0 E 16v (1990.03-1991.09) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2M001TT THERMOTEC

D2M001TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2M001TT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D2M001TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]87
Wysokość 1 [mm]33,5
Średnica 1 [mm]40
Średnica 2 [mm]43
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2M001TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
AUDI      00A121113
MERCEDES-BENZ      1112000815
MERCEDES-BENZ      1112000915
MERCEDES-BENZ      A1112000815
MERCEDES-BENZ      A1112000915
VOLKSWAGEN      00A121113
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2M001TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.