Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A2 (8Z0) 1.4 (2000.02-2005.08) 75km » D2T003TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A2 (8z0) 1.4 (2000.02-2005.08) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2T003TT THERMOTEC

29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2T003TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]87
Wysokość 1 [mm]31
Średnica 1 [mm]54
Średnica 2 [mm]35
Rodzaj korpusubez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2T003TT THERMOTEC

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: AUDI 80 B2, 80 B3, A3, A4 B6, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III 0.8-2.1 09.75-
numery OEM:
AUDI      03G121111A
AUDI      03G121113A
SEAT      03G121111A
SEAT      03G121113A
SKODA      03G121111A
SKODA      03G121113A
VOLKSWAGEN      03G121111A
VOLKSWAGEN      03G121113A

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2T003TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.