Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A3 (8V1, 8VK) 2.0 TDI (2013.05-2016.08) 184km » D2X005TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) 2.0 Tdi (2013.05-2016.08) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2X005TT THERMOTEC

D2X005TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2X005TT
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2X005TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]92
Wysokość 1 [mm]30
Średnica 2 [mm]29
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2X005TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
OPEL      1338001
OPEL      1338049
OPEL      1338060
OPEL      1338063
OPEL      1338073
OPEL      1338079
OPEL      1338098
OPEL      6338005
OPEL      6338017
OPEL      6338035
OPEL      95517660
VAUXHALL      24456401
VAUXHALL      90536262
VAUXHALL      90536501
VAUXHALL      93181245
VAUXHALL      95517670
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2X005TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.