Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C4 (4A2) 1.8 (1995.12-1997.10) 125km » D50502TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A6 C4 (4a2) 1.8 (1995.12-1997.10) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło wentylatora chodnicy D50502TT THERMOTEC

D50502TT Sprzęgło wentylatora chodnicy THERMOTEC
thermotec D50502TT
Sprzęgło wentylatora chodnicy D50502TT
D50502TT
146.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D50502TT

producent:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy D50502TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: HYUNDAI H-1, H-1 / STAREX, H-1 CARGO, H-1 TRAVEL, H100, I10 I, I30, KIA CEED, PICANTO I, PRO CEED, SORENTO I 1.1D/1.6D/2.5D 07.01-
numery OEM:
HYUNDAI      25237-4A000
HYUNDAI      25237-4A100
KIA      25237 4A100
KIA      252374A000

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy D50502TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.