Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lexus NX (_Z1_) 200t (AGZ10_, AGZ10R) (2014.07-???) 238km » D5A001TT thermotec
wybrany samochód: 
Lexus Nx (_z1_) 200t (agz10_, Agz10r) (2014.07-???) 238km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A001TT THERMOTEC

D5A001TT Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy THERMOTEC
thermotec D5A001TT
Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A001TT
D5A001TT
101.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D5A001TT

producent:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A001TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A6 C6, CABRIOLET B3, FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, SKODA SUPERB I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, PASSAT B5 1.6-4.2 11.92-08.11
numery OEM:
AUDI      058121347
AUDI      058121350
SKODA      058121347
SKODA      058121350
VOLKSWAGEN      058121347
VOLKSWAGEN      058121350

Zastosowanie Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A001TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.