Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi ASX (GA_W_) 1.8 DI-D (GA6W) (2010.06-???) 150km » D8F024TT thermotec
wybrany samochód: 
Mitsubishi Asx (ga_w_) 1.8 Di-d (ga6w) (2010.06-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8F024TT THERMOTEC

D8F024TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8F024TT
Wentylator chłodnicy silnika D8F024TT
D8F024TT
216.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8F024TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]240
Średnica [mm]390
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8F024TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FIAT      0000051878036
FIAT      0000052017371
FIAT      0000055701410
FIAT      51797135
FIAT      51878036
FIAT      52017371
FIAT      55701410
OPEL      0000051878036
OPEL      0000052017371
OPEL      0000055701410
OPEL      1341130
OPEL      1341390
OPEL      1341394
OPEL      13453797
OPEL      51797135
OPEL      51878036
OPEL      52017371
OPEL      55701410
OPEL      55702191
zamienniki:
V24-02-0001
brak
VEMO
1624747
brak
VAN WEZEL
1805841
brak
VAN WEZEL
1811827
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8F024TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.