Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8P009TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8P009TT THERMOTEC

D8P009TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8P009TT
Wentylator chłodnicy silnika D8P009TT
D8P009TT
216.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8P009TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Moc znamionowa [W]238,8
Średnica [mm]335
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8P009TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika

Wentylator chłodnicy silnika D8P009TT ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wentylator chłodnicy silnika D8P009TT producenta THERMOTEC

CITROËN

1253H4, 1253H6, 1253P8, 3641927, 9675280980, 9812028580, 9829774580

PEUGEOT

1253H6, 1253P8, 9675280980, 9812028580, 9829774580

numery OEM:
CITROËN      1253H4
CITROËN      1253H6
CITROËN      1253P8
CITROËN      3641927
CITROËN      9675280980
CITROËN      9812028580
CITROËN      9829774580
OPEL      3641927
OPEL      39195242
PEUGEOT      1253H6
PEUGEOT      1253P8
PEUGEOT      9675280980
PEUGEOT      9812028580
PEUGEOT      9829774580
VAUXHALL      3641927
zamienniki:
4029746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8P009TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.