Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1024 tomex-c

KLOCKI HAMULC. FIAT 125, POLONEZ TYŁ 1024 TOMEX-C

1024 KLOCKI HAMULC. FIAT 125, POLONEZ TYŁ TOMEX-C
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1024

producent:

TOMEX-C

FSO.POLONEZ,CARO,Stary Typ 10mm ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK65
oś tylna
Grubość [mm] : 10
Długość [mm] : 108,8
Wysokość [mm] : 39
Ciężar [kg] : 0,67
System hamulcowy : BENDIX
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20074100
Numer dostawcy: 10-24
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT 125, POLONEZ TYŁ 1024 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. FIAT 125, POLONEZ TYŁ 1024 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

FSO

LANOS, MATIZ

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE KLOCKI HAMULC. FIAT 125, POLONEZ TYŁ 1024 producenta TOMEX-C

FIAT

4333335, 4349780, 4434823, 5888155, 5892945, 5951868, 790475

FSO

030636, 039540, 655791873, 655792876

numery OEM:
FIAT      4333335
FIAT      4349780
FIAT      4434823
FIAT      5888155
FIAT      5892945
FIAT      5951868
FIAT      790475
LANCIA      790474
FSO      030636
FSO      039540
FSO      655791873
FSO      655792876
AUTOBIANCHI      94333335
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT 125, POLONEZ TYŁ 1024 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.