Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 2.0 i 4x4 (F19, M19) (1989.01-1990.10) 115km » 1039 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 I 4x4 (f19, M19) (1989.01-1990.10) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA 88-93 Z CZUJ. 1039 TOMEX-C

1039 KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA  88-93 Z CZUJ. TOMEX-C
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1039

producent:

TOMEX-C

13.0460-2948 17mm
oś przednia
Grubość [mm] : 16,8
Długość [mm] : 90
Wysokość [mm] : 63,4
Ciężar [kg] : 0,9
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21100170
Numer dostawcy: 10-39
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA 88-93 Z CZUJ. 1039 TOMEX-C

numery OEM:
FIAT      58290330
FIAT      5888781
FIAT      5892330
FIAT      71770951
FIAT      77362268
FIAT      791449
FIAT      793382
FIAT      793470
FIAT      794079
FIAT      794870
FIAT      9939913
INNOCENTI      793470
LANCIA      77362268
LANCIA      791449
LANCIA      793470
LANCIA      9943830
AUTOBIANCHI      77362268
AUTOBIANCHI      793470
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA 88-93 Z CZUJ. 1039 TOMEX-C w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.