Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 2.0 i Turbo 4x4 (F19, M19) (1994.06-1995.11) 204km » 1039 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 I Turbo 4x4 (f19, M19) (1994.06-1995.11) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA 88-93 Z CZUJ. 1039 TOMEX-C

1039 KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA  88-93 Z CZUJ. TOMEX-C
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1039

producent:

TOMEX-C

13.0460-2948 17mm
oś przednia
Grubość [mm] : 16,8
Długość [mm] : 90
Wysokość [mm] : 63,4
Ciężar [kg] : 0,9
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21100170
Numer dostawcy: 10-39
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA 88-93 Z CZUJ. 1039 TOMEX-C

numery OEM:
FIAT      58290330
FIAT      5888781
FIAT      5892330
FIAT      71770951
FIAT      77362268
FIAT      791449
FIAT      793382
FIAT      793470
FIAT      794079
FIAT      794870
FIAT      9939913
INNOCENTI      793470
LANCIA      77362268
LANCIA      791449
LANCIA      793470
LANCIA      9943830
AUTOBIANCHI      77362268
AUTOBIANCHI      793470
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT TIPO, TEMPRA 88-93 Z CZUJ. 1039 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.