Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Mitsubishi LANCER IV liftback (C6_A, C7_A) 2.0 D (C67A) (1992.06-1993.07) 68km » 1047 tomex-c
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Iv Liftback (c6_a, C7_a) 2.0 D (c67a) (1992.06-1993.07) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. RENAULT R9-R30,MEGANE 1047 TOMEX-C

1047 KLOCKI HAMULC. RENAULT R9-R30,MEGANE TOMEX-C
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1047

producent:

TOMEX-C

13.0460-2955 18mm
oś przednia
Grubość [mm] : 18
Długość [mm] : 100
Wysokość [mm] : 63,5
Ciężar [kg] : 0,99
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20772180
Numer dostawcy: 10-47
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. RENAULT R9-R30,MEGANE 1047 TOMEX-C

numery OEM:
PEUGEOT      425041
PEUGEOT      425070
PEUGEOT      425310
RENAULT      6025071042
RENAULT      7701201775
RENAULT      7701202147
RENAULT      7701202285
RENAULT      7701202516
RENAULT      7701202539
RENAULT      7701202540
RENAULT      7701202712
RENAULT      7701202894
RENAULT      7701202895
RENAULT      7701203129
RENAULT      7701203282
RENAULT      7701349970
RENAULT      7701349973
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. RENAULT R9-R30,MEGANE 1047 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.