Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1436 tomex-c

KLOCKI HAMULC. BMW 3 E90 05- TYŁ 1436 TOMEX-C

1436 KLOCKI HAMULC. BMW 3 E90  05- TYŁ TOMEX-C
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1436

producent:

TOMEX-C

Dacia 1310 83-94
z dodatkami
oś przednia
Grubość [mm] : 14
Długość [mm] : 108,8
Wysokość [mm] : 49,6
Ciężar [kg] : 0,95
System hamulcowy : BENDIX
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 5501436
Numer dostawcy: 10-43
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. BMW 3 E90 05- TYŁ 1436 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. BMW 3 E90 05- TYŁ 1436 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

ALPINE

A110 II, A290

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE KLOCKI HAMULC. BMW 3 E90 05- TYŁ 1436 producenta TOMEX-C

RENAULT

6025071188, 7701200247, 7701200320, 7701200321, 7701200350, 7701200355, 7701200606, 7701200826, 7701201095, 7701201106, 7701201121, 7701201126, 7701201164, 7701201296, 7701201297, 7701201299, 7701201300, 7701201306, 7701201309, 7701201310, 7701201382, 7701201470, 7701202890, 7701202903, 7701202954, 7701348070, 7701348071, 7701348683, 7701348684, 7701348863

CITROËN

5501436, 75531486, 95663076

PEUGEOT

424567, 424830, 424864, 425010, 425011, 425067

DACIA

7701202890, 8455000902, 8455200321, 8455200355, 8455454894

numery OEM:
CITROËN      5501436
CITROËN      75531486
CITROËN      95663076
FIAT      4320271
FIAT      792999
PEUGEOT      424567
PEUGEOT      424830
PEUGEOT      424864
PEUGEOT      425010
PEUGEOT      425011
PEUGEOT      425067
RENAULT      6025071188
RENAULT      7701200247
RENAULT      7701200320
RENAULT      7701200321
RENAULT      7701200350
RENAULT      7701200355
RENAULT      7701200606
RENAULT      7701200826
RENAULT      7701201095
RENAULT      7701201106
RENAULT      7701201121
RENAULT      7701201126
RENAULT      7701201164
RENAULT      7701201296
RENAULT      7701201297
RENAULT      7701201299
RENAULT      7701201300
RENAULT      7701201306
RENAULT      7701201309
RENAULT      7701201310
RENAULT      7701201382
RENAULT      7701201470
RENAULT      7701202890
RENAULT      7701202903
RENAULT      7701202954
RENAULT      7701348070
RENAULT      7701348071
RENAULT      7701348683
RENAULT      7701348684
RENAULT      7701348863
BORGWARD      6000039184
DACIA      7701202890
DACIA      8455000902
DACIA      8455200321
DACIA      8455200355
DACIA      8455454894
ALPINA      7701202890
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. BMW 3 E90 05- TYŁ 1436 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.