Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) S8 Mild Hybrid quattro (2019.02-???) 571km » 1606 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A8 D5 (4n2, 4n8, 4nc, 4nl) S8 Mild Hybrid Quattro (2019.02-???) 571km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA C 1,8 16V 00- TYŁ 1606 TOMEX-C

1606 KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA C 1,8 16V  00- TYŁ TOMEX-C
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1606

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. ALFA ROMEO 156 97- TYŁ
oś tylna
Grubość [mm] : 16,5
Długość [mm] : 90
Wysokość [mm] : 50
Ciężar [kg] : 0,73
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21606164
Numer dostawcy: 12-68
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA C 1,8 16V 00- TYŁ 1606 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      0071712910
ALFA ROMEO      71712910
ALFA ROMEO      71752987
ALFA ROMEO      71770990
ALFA ROMEO      77362257
ALFA ROMEO      77362343
ALFA ROMEO      9945775
ALFA ROMEO      99457750
ALFA ROMEO      9946568
ALFA ROMEO      99465680
ALFA ROMEO      9948577
FIAT      71770990
FIAT      77362343
LANCIA      71712910
LANCIA      71752987
LANCIA      71770990
LANCIA      77362343
LANCIA      9946568
LANCIA      9948577
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA C 1,8 16V 00- TYŁ 1606 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.