Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel MOKKA / MOKKA X (J13) 1.4 4x4 (_76) (2016.06-???) 152km » 1623 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Mokka / Mokka X (j13) 1.4 4x4 (_76) (2016.06-???) 152km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY 89-98 1623 TOMEX-C

1623 KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY  89-98 TOMEX-C
67.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1623

producent:

TOMEX-C

VW Sharan 00- Ford Galaxy 00- Seat Alhambra 00-
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19,6
Długość [mm] : 161,4
Ciężar [kg] : 2,15
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
Wysokość 1 [mm] : 74,6
Wysokość 2 [mm] : 72,8
System hamulcowy : ATE
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 280
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23269201
Numer dostawcy: 12-56
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY 89-98 1623 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      1109014
FORD      1133446
FORD      1237133
FORD      1M2J2K021AA
FORD      YM212K021BA
FORD      YM212K21BA
FORD      YM21K021BA
VOLKSWAGEN      7M3698151A
VAG      7M3698151A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY 89-98 1623 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.