Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A3 (8P1) 2.0 TDI 16V quattro (2004.08-2012.08) 140km » 1648 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A3 (8p1) 2.0 Tdi 16v Quattro (2004.08-2012.08) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. OPEL MOVANO 10- TYŁ Z CZUJ 1648 TOMEX-C

1648 KLOCKI HAMULC. OPEL MOVANO 10- TYŁ Z CZUJ TOMEX-C
94.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1648

producent:

TOMEX-C

ALFA ROMEO 164 (164) 06/87-09/98 - LANCIA DELTA II (836) 06/93-08/99, DELTA I (831AB0) 11/86-12/92
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Długość [mm] : 129,9
Wysokość [mm] : 58,9
Ciężar [kg] : 1,53
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
System hamulcowy : TRW
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 435
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21147193
Numer dostawcy: 12-441
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OPEL MOVANO 10- TYŁ Z CZUJ 1648 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      0009945816
ALFA ROMEO      0009947474
ALFA ROMEO      0009947499
ALFA ROMEO      0060743417
ALFA ROMEO      0060743563
ALFA ROMEO      0060760106
ALFA ROMEO      0060760124
ALFA ROMEO      60743417
ALFA ROMEO      60743563
ALFA ROMEO      60760106
ALFA ROMEO      60760124
ALFA ROMEO      60760160
ALFA ROMEO      71748386
ALFA ROMEO      77362346
ALFA ROMEO      9945815
ALFA ROMEO      9945816
ALFA ROMEO      9947474
ALFA ROMEO      9947499
FIAT      60760160
FIAT      71748386
FIAT      77362346
FIAT      9944329
LANCIA      60760160
LANCIA      71748386
LANCIA      77362346
LANCIA      82451320
LANCIA      9941175
LANCIA      9944329
LANCIA      9946788
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OPEL MOVANO 10- TYŁ Z CZUJ 1648 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.