Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1914 tomex-c

KLOCKI HAMULC. VW CRAFTER 16- TYŁ 1914 TOMEX-C

1914 KLOCKI HAMULC. VW CRAFTER  16- TYŁ TOMEX-C
112.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1914

producent:

TOMEX-C

ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK370 Honda Legend 91-97 tył
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 15,4
Szerokość [mm] : 88,9
Wysokość [mm] : 47,5
Ciężar [kg] : 0,7
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21719146
Numer dostawcy: TX 11-00
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. VW CRAFTER 16- TYŁ 1914 TOMEX-C

numery OEM:
FIAT      71750931
FIAT      71768576
HONDA      43022-S0A-000
HONDA      43022-SDM-A00
HONDA      43022-SED-000
HONDA      43022-SED-E50
HONDA      43022-SED-E60
HONDA      43022-SV4-A22
HONDA      43022-SV4-E50
HONDA      43022-SV4-G20
HONDA      43022-SV4-G21
HONDA      43022-SV4-G22
HONDA      43022-SV4-G23
HONDA      43022-SV5-305
HONDA      43022-SZ3-E50
HONDA      43022-SZT-G00
HONDA      43022-SZT-G01
HONDA      43022-TM8-G00
HONDA      43022-TM8-G01
HONDA      43022-TR0-A00
HONDA      43022SG0000
HONDA      43022SG0020
HONDA      43022SG0G00
HONDA      43022SG0G01
HONDA      43022SL5000
ROVER      43022SG0020
ROVER      GBP90339
ROVER      GBP90339AF
ROVER      SFP100220EVA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. VW CRAFTER 16- TYŁ 1914 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.