Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 2141 tomex-c

SZCZĘKI HAMULC. IVECO DAILY 96-06 (RĘCZNY) 2141 TOMEX-C

2141 SZCZĘKI HAMULC. IVECO DAILY  96-06 (RĘCZNY) TOMEX-C
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2141

producent:

TOMEX-C

13.0460-7080 ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK302 czujniki do tych klocków 24.8190-0710
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś przednia
Ciężar [kg] : 1,66
Wysokość 1 [mm] : 70,6
Wysokość 2 [mm] : 60,8
System hamulcowy : ATE
Długość 1 [mm] : 155,1
Długość 2 [mm] : 156,4
Grubość 1 [mm] : 18
Grubość 2 [mm] : 17
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21411175
Numer dostawcy: 11-88
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. IVECO DAILY 96-06 (RĘCZNY) 2141 TOMEX-C

SZCZĘKI HAMULC. IVECO DAILY 96-06 (RĘCZNY) 2141 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE SZCZĘKI HAMULC. IVECO DAILY 96-06 (RĘCZNY) 2141 producenta TOMEX-C

OPEL

1605003, 1605855, 90443873

SAAB

4467049, 4483723, 4646899, 4648457

numery OEM:
OPEL      1605003
OPEL      1605855
OPEL      90443873
SAAB      4467049
SAAB      4483723
SAAB      4646899
SAAB      4648457
VAUXHALL      90443873
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. IVECO DAILY 96-06 (RĘCZNY) 2141 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.