Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A5 kabriolet (F57, F5E) 40 TDI Mild Hybrid (2020.09-???) 204km » 2172 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (f57, F5e) 40 Tdi Mild Hybrid (2020.09-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. MERCEDES W211 E-KLASA 02- (RĘCZNY) 2172 TOMEX-C

2172 SZCZĘKI HAMULC. MERCEDES W211 E-KLASA 02- (RĘCZNY) TOMEX-C
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2172

producent:

TOMEX-C

JEEP ,CHRYSLER, KIA MOTORS
oś przednia
Grubość [mm] : 17,2
Długość [mm] : 177
Wysokość [mm] : 54,9
Ciężar [kg] : 1,76
System hamulcowy : KELSEY HAYES
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21822172
Numer dostawcy: 12-09
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. MERCEDES W211 E-KLASA 02- (RĘCZNY) 2172 TOMEX-C

numery OEM:
RENAULT      8305252531
KIA      0K5533323Z
KIA      0K5533323ZA
KIA      0K5533323ZB
KIA      K5533323ZB
JEEP      4713175
JEEP      4778058AB
JEEP      4778058AC
JEEP      4883344
JEEP      4883344AB
JEEP      4883344AC
JEEP      4883344AD
JEEP      5252531
JEEP      83504371
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. MERCEDES W211 E-KLASA 02- (RĘCZNY) 2172 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.