Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Lancia DEDRA (835_) 2.0 i.e. Turbo (835AR) (1991.04-1999.07) 162km » 2203 tomex-c
wybrany samochód: 
Lancia Dedra (835_) 2.0 I.e. Turbo (835ar) (1991.04-1999.07) 162km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI VITARA 95-00 2203 TOMEX-C

2203 SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI VITARA  95-00 TOMEX-C
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2203

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. VW GOLF IV 97-03 Z CZUJ.
ze stykiem zużycia
oś przednia
Długość [mm] : 156,4
Wysokość [mm] : 74,2
Ciężar [kg] : 1,91
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
System hamulcowy : ATE
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 155
Grubość 1 [mm] : 19,5
Grubość 2 [mm] : 20,3
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23392203
Numer dostawcy: 10-942
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI VITARA 95-00 2203 TOMEX-C

numery OEM:
AUDI      1J0615105AE
AUDI      1J0615106AD
AUDI      1J0698151K
AUDI      1J0698151M
AUDI      8N0698151A
AUDI      8N0698151C
AUDI      8N0698151E
VOLKSWAGEN      1J0615105AE
VOLKSWAGEN      1J0615106AD
VOLKSWAGEN      1J0698151K
VOLKSWAGEN      1J0698151M
VOLKSWAGEN      8N0698151A
VOLKSWAGEN      8N0698151C
VOLKSWAGEN      8N0698151E
VAG      1J0615105AE
VAG      1J0615106AD
VAG      1J0698151K
VAG      1J0698151M
VAG      8N0698151A
VAG      8N0698151C
VAG      8N0698151E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. SUZUKI VITARA 95-00 2203 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.