Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Honda PRELUDE II (AB) 1.8 EX (AAB) (1985.11-1987.04) 101km » 2238 tomex-c
wybrany samochód: 
Honda Prelude Ii (ab) 1.8 Ex (aab) (1985.11-1987.04) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. FIAT SEDICI 06- 2238 TOMEX-C

2238 SZCZĘKI HAMULC. FIAT SEDICI  06- TOMEX-C
85.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2238

producent:

TOMEX-C

GDB1216 Citroen Jumpy 95- ,Fiat Scudo 95- ,Peugeot Expert 95-
ze stykiem zużycia
z dodatkami
oś przednia
Grubość [mm] : 18,5
Długość [mm] : 139,9
Wysokość [mm] : 68,8
Ciężar [kg] : 1,6
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
System hamulcowy : BENDIX
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 280
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 77362238
Numer dostawcy: 13-35
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. FIAT SEDICI 06- 2238 TOMEX-C

numery OEM:
CITROËN      425126
CITROËN      425150
CITROËN      425454
FIAT      71711135
FIAT      77362238
FIAT      77365928
FIAT      795915
FIAT      9404251258
FIAT      9404251518
PEUGEOT      425125
PEUGEOT      425126
PEUGEOT      425151
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. FIAT SEDICI 06- 2238 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.